Tillbaka!

2012-02-20 @ 12:58:51
Hej igen!

Det blev inga inlägg under praktiken som jag hade tänkt, men jag har helt enkelt inte haft tid. De här två veckorna har varit en ordentlig försmak på hur det skulle vara att flytta ifrån mamma och pappa. Det kan vara jag som är grymt matfixerad men förutom praktik så har de här två veckorna handlat om mat, mat och mat.

Nästan varje dag efter jag har slutat så har jag varit och handlat inför middagen. Sen ska man ju laga den också och även det tar tid. Men det har varit ett perfekt tillfälle att testa massa recept, så nu har jag en hel del på lager!

Förutom att laga mat så har jag faktiskt hunnit med en del tråkiga saker som att rengöra ugnen, skrubba kakel, tvätta, flytta en gigantisk soffa upp för en minimal och brant trappa och rengöra badkaret.

Jag har bott ganska precis till vänster om det orangea huset i mitten. Detta är dock taget när jag var där i höstas. För så här lite snö var det absolut inte nu kan jag lova!

 

Att inte ha en mamma och pappa som handlar, lagar mat, städar, tvättar och flyttar möbler tar på krafterna kan jag lova. Jag har somnat i soffan framför TVn varje dag före klockan 22! Trots detta har det varit två underbara veckor i Visby och jag längtar fortfarande efter att få flytta hemifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0